برای نرم افزار اسکچ آپ تاکنون پلاگین های بسیاری نوشته شده است و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. این پلاگین ها کار های بسیاری انجام می دهند و بعضی از آنها در حد یک نرم افزار کامل هستند. ۵ پلاگینی که ما قصد معرفی آن را داریم بسیار کاربردی هستند برای همین توصیه می کنیم حتماً آنها را داشته باشید.

 

 

 

SU Podium

برنامه های رندر بسیاری برای اسکچ آپ وجود دارد اما Podium با همه آنها تفاوت دارد. محیط این برنامه بسیار ساده و کاربر پسند است و به خوبی با قابلیت های اسکچ آپ هماهنگ شده است. خاصیت Automatic Material که در نسخه های جدید این برنامه موجود است کار رندرگیری را بسیار ساده می کند.

 

1001bit Tools

این پلاگین در حقیقت چند پلاگین را درون خود جای داده است. گرچه تعداد ابزار های این پلاگین به ۱۰۰۱ عدد نمی رسد ولی قابلیت های زیادی به اسکچ آپ اضافه می کند. از ترسیم آسان پله، سقف و پنجره تنها با دادن چند پارامتر گرفته تا اضافه کردن ابزار هایی مانند Extend و Fillet به اسکچ آپ همه و همه در این پلاگین موجود است. اگر اسکچ آپ را برای کار معماری استفاده می کنید نصب این پلاگین را به شما توصیه می کنیم.

Curviloft

چگونگی تشکیل سطح در حجم های پیچیده همواره از سؤالات کاربران اسکچ آپ بوده است. با استفاده از این پلاگین می توانید به راحتی سطوح منحنی و خاص را طراحی کنید. این پلاگین سه روش برای تشکیل سطح به شما ارائه می کند.

Flattery

اگر شما طراح هستید حتماً ماکت کارهای خود را هم می سازید. این پلاگین احجام سه بعدی را گسترده می کند و قطعات را برای ماکت سازی آماده می کند. پلاگین Unfold هم مشابه این پلاگین است.

Make faces

بعد از این که یک فایل را از Autocad وارد اسکچ آپ کردیم برای سه بعدی سازی باید بین خطوط، سطح تشکیل دهیم. این پلاگین این کار را برای ما انجام می دهد.