آموزش مدلسازی معماری در تری دی مکس
در مورد مرحله مدلسازی روش های کار متفاوتی وجود دارد .برخی کاربران به دلیل راحت تر بودن یادگیری نرم افزار اتوکد در مقایسه با تری دی مکس و سهولت ظاهری مدلسازی د راتوکد ترجیح میدهند که مدلسازی پروژه خود را به عنوان اولین مرجله از تهیه رندر در نرم افزار اتئکد انجام دهند در صورتیکه با یادگیری به نرم افزار تری دی مکس و اختصاص زمان کافی برای مسلط شدن به آن به طور کامل می توان دید که مدلسازی در نرم افزار تری دی مکس تا چه حد راحت تر و سریعتر نسبت به مدلسازی در اتوکد می تواند انجام گیرد.
در نرم افزار اتوکد نقاط به هم جوش خورده و پیوسته نمی باشند و همین امر باعث ورود پرتو های نور به داخل حجم مربوطه و همین مبحوس شدن پرتو های نوری و اتلاف وقت برای ردیابی حهش های بیهوده آن ها باعث افزایش بیهوده زمان رندر خواهد شد. در نرم افزار تری دی مکس مدلسازی مانند حجاری (سنگ تراشی) است به این مفهوم که ابتدا با رسم یک حجم اولیه وساده با اختصاص اصلاح گر ها به اصلاح آن می پردازیم تا به مدل مورد نظرمان دست یابیم، در صورتیکه در مدلسازی با نرم افزار اتوکد مدلینگ از نوع ترکیبی است یعنی برای مثال برای مدلسازی یک میز باید پایه ها و رویه میز را جداگانه با دستورات مربوطه مدل کرده و در نهایت با استفاده از دستورات جابجایی دقیق snap قسمت های حجم را در کنار هم قرار داد.
به دلیل رابطه مناسب نرم افزار تری دی مکس با اتوکد ( به دلیل اینکه هر دو توسط autodesk) برنامه نویسی شده است ، مدلسازی در اتوکد توسط تری د ی آرتیست های حوزه معماری رایج می باشد که بنا به دلایل توضیح داده شده و نیز برخی دلایل دیگر پیشنهاد می شود تا مرحله مدلسازی نیز مانند سایر مراحل در خود تری دی مکس انجام گیرد.